فرهنگ ایثار و شهادت به فرهنگ متعالی در کشور تبدیل شود
کد خبر: 1387531
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
منتخب مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت:

فرهنگ ایثار و شهادت به فرهنگ متعالی در کشور تبدیل شود

گروه سیاسی: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی در کشور ما از اهمیت خاصی برخوردارست؛ لذا اقتدار ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهداست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهلا میرگلو بیات، منتخب مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، 24 اسفند در اولین یادواره 30 شهید دهستان قره‌چای در سالروز گرامیداشت روز شهدا با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی در کشور ما از اهمیت خاصی برخوردارست، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست.

وی اظهار کرد: اقتدار، عزت و پیروزی‌های ایران اسلامی در سایه از جان‌گذشتگی شهدایی به دست آمده است که برای این مرز و بوم جانفشانی کردند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیادشهید وامور ایثارگران استان نیز در ادامه، افزود: شهدای عزیز گرانبهاترین و شیرین‌ترین سرمایه زندگی خود که همانا جان خویش است را در طبق اخلاص گذاشتند و به جهاد در مقابله دشمن تا بن دندان مسلح پرداختند تا کشور اسلامی به اقتدار و عظمت جهانی دست یابد.

وی از ماه اسفند به‌عنوان محرم انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: در این ماه پر افتخار که طی دوران دفاع مقدس عملیات‌های مهمی در آن به وقوع پیوست عده زیادی از فرماندهان و رزمندگان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند تا در این کشور پرچم علوی به اهتزاز درآید.

حجت‌الاسلام هنرمند اضافه کرد: صبر و استقامت و ایستادگی ایثارگران موجب شده که ایران اسلامی همچنان سرافراز باقی بماند و الگویی برای سایر کشورها شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: پاسداری از خون شهدا و ارج نهادن به مقام ایثارگران و جانبازان از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید است.

captcha