مسیحیان سوریه جبهه مبارزه با «داعش» تشکیل دادند
کد خبر: 1371081
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳

مسیحیان سوریه جبهه مبارزه با «داعش» تشکیل دادند

گروه بین‌الملل: گروهی از جوانان مسیحی در منطقه «قامشلی» واقع در شمال شرق سوریه جبهه مبارزه با گروهک تروریستی «داعش»(دولت اسلامی عراق و شام) تشکیل دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الخبر پرس»، هیئت‌هایی از مسیحیان آشوری گروه‌هایی مسلح متشکل از جوانان با نام «suotoro؛ حمایت» تشکیل دادند که هدف از آن مبارزه با گروهک‌های مسلح تکفیری از جمله «داعش» و «جبهه النصره» در سوریه است.
این گروه به‌منظور حفظ جامعه آشوری و مسیحی سوریه، وظیفه دفاع از مناطق مسیحی‌نشین در برابر هرگونه تجاوز از سوی هر گروه و تشکیلاتی را بر عهده خواهد داشت.
منابع مسیحی در «قامشلی» سوریه اعلام کردند: سه تشکیلات آشوری مسیحی سوریه یعنی «تجمع جوانان سوریه مادر»، «تجمع مدنی مسیحی» و «حزب آشوری دموکراتیک» این کشور منشور مشترکی را تصویب کرده‌اند که از ارزش‌های ملی مورد توافق این تشکیلات نشأت گرفته است.
منشور مورد توافق این تشکیلات بر ایمان مطلق به وحدت و حاکمیت ملی در سوریه، مخالفت با هرگونه دخالت خارجی، ایمان به ضرورت تغییر مسالمت‌آمیز و دموکراتیک، از بین‌بردن خشونت و افراط‌گرایی و تکیه بر گفت‌و‌گو به عنوان پایه‌ و اساس حل همه مسائل تأکید دارد.
حزب اتحادیه سریانی سوریه نیز در راستای تکمیل و تقویت این اقدام «شورای نظامی سریانی MFS» را تشکیل داده است که هدف از آن مبارزه با گروهک‌های تکفیری تندرو از جمله داعش، جبهه النصره و دیگر گروهک‌هایی است که قصد ورود به شهرها و روستاهای مسیحی‌نشین را دارند.
این حزب تأکید کرد: گروهک‌های داعش و جبهة النصره از بزرگ‌ترین تهدیدات پیش‌روی همه ملت‌های منطقه اعم از سریانی، کرد، عرب و دیگر ملت‌ها هستند.

captcha