امربه معروف و نهی از منکر موجب حفظ فرهنگ متعالی اسلام در جامعه است
کد خبر: 1366346
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹

امربه معروف و نهی از منکر موجب حفظ فرهنگ متعالی اسلام در جامعه است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه شاهرود گفت: امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود که منکرات در جامعه جلوگیری و معروفات گسترش یابد و فرهنگ متعالی جامعه حفظ شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی لاسمی‌پور، مدرس حوزه علمیه شاهرود امروز، 6 بهمن در همایش امر به معروف و نهی از منکر پایگاه حضرت خدیجه(س) حوزه مقاومت بسیج خواهران ریحانةالرسول(ص) در بسطام گفت: امربه معروف و نهی از منکر از واجبات دینی ماست که در طی زمان همیشه بدان توجه و ائمه ما بدان بسیار سفارش کرده‌اند؛ اما متأسفانه امروز کمرنگ شده است.



وی ادامه داد: در احادیث مختلفی از ائمه، بدترین مردم کسانی بیان شده‌اند که امربه معروف و نهی از منکر انجام ندهند و این وظیفه شرعی را سبک بشمارند زیرا امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود که منکرات در جامعه جلوگیری و معروفات گسترش یابد و فرهنگ متعالی جامعه حفظ شود.



وی تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر مراحل خاص خود را دارد که از مرحله قلبی که ما باید قلباً طرفدار این موضوع باشیم آغاز می‌شود و بعد مرحله لسانی و شناخت معروف و منکر و اعمال اثر از دیگر مراحل است.



لاسمی‌پور متذکر شد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده آغاز کنیم و بدانیم اگر عمل ما مناسب باشد و خود مرتکب منکر نشویم تأثیرگذاری خواهیم داشت.



وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که انسان‌های آن با رفتار و برخورد خود امر به معروف و نهی از منکر کنند جامعه‌ای الهی است، افزود: در این جامعه همه افراد مروج فرهنگ معروف هستند و منکرات در آن بسیار محدود و در خفاست.



مدرس حوزه علمیه شاهرود گفت: وقتی مادر با حجاب اسلامی و رفتار الهی در جامعه و خانواده باشد، مطمئناً فرزندان او یاد می‌گیرند و این رفتار در آنها اثرگذار است و حتماً به جامعه نیز گسترش پیدا می‌کند.



وی خاطرنشان کرد: باید امربه معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود تا هرج و مرج و بی بندباری در جامعه کم شود و این بزرگترین اثر ترویج معروفات و نهی از منکرات در جامعه متمدن اسلامی خواهد بود.

captcha