برپایی ششمین کنگره تازه‌های علمی باروری/ تببین اخلاق در سلامت باروری
کد خبر: 1348165
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

برپایی ششمین کنگره تازه‌های علمی باروری/ تببین اخلاق در سلامت باروری

گروه سلامت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 18 دی‌ماه جاری به مدت دو روز با برپایی ششمین کنگره تازه‌های علمی باروری و ناباروری به تببین مباحث مختلفی از قبیل: اخلاق در سلامت باروری و جوان و سبک زندگی خواهد پرداخت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به سابقه برگزاری کنگره‌های بین‌المللی در سال‌های اخیر از جمله کنگره‌های؛ بهبود کیفیت زندگی در زنان یائسه، اولین همایش بین‌المللی تنظیم خانواده: رویکردهای نوآورانه، بارداری ایمن، تأثیر عوامل محیطی بر سلامت باروری، دومین همایش بارداری ایمن و نیز منوپوز و آندروپوز امسال هم ششمین کنگره خود را با عنوان «تازه‌های علمی باروری و ناباروری» از 18 دی‌ماه به مدت دو روز در تالار امام علی(ع) این دانشگاه برگزار می‌کند.



در این همایش ‌سیاستگذاران، دانشمندان، دانش پژوهان، پزشکان و متخصصان رشته‌های مختلف زنان، اورولوژی، داخلی، پزشکی اجتماعی، روانشناسی، روانپزشکی، مامایی، پرستاری، بیولوژی، ژنتیک، جنین شناسی، اپیدمیولوژی، آنکولوژی، تغذیه، طب تولید مثل، بهداشت باروری، بهداشت خانواده و... گردهم خواهند آمد تا نسبت به جوانب مختلف علمی باروری و ناباروری و ارائه مقالات و سخنرانی‌ها، پانل‌ها و طراحی مداخلات مناسب، برای اقدامات و راهکارهای مناسب پیشگیری و درمان به بحث و تبادل نظر بپردازند.



طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در این کنگره پنل‌های متعددی از قبیل: اخلاق در سلامت باروری، بیماری‌های منتقل شونده از راه جنسی و پیشگیری از سرطان، غربالگری و تشخیص پیش از تولد، جوان و سبک زندگی، اپی ژنتیک و سلامت باروری، سلامت بلوغ در دختران و پسران، نقش مشاوره و اطلاع رسانی در سلامت باروری، قوانین و سیاست‌ها در سلامت باروری کشوری و سیاست‌های ناباروری و سلامت جوانان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.



در پنل اخلاق در سلامت باروری نیز محمود عباسی، رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی به همراه مهرزاد کیانی، شبنم بزمی، فریبا برهانی و احسان شمسی گوشکی در سخنرانی‌های خود به مسائل حقوقی و اخلاقی مرتبط با بهداشت باروری خواهند پرداخت.

captcha