موقوفات در اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می‌کند
کد خبر: 1346820
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

موقوفات در اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می‌کند

گروه اجتماعی: مسئول بازرسی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: موقوفات در اقتصاد کشور و در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد ظرفیت و امکانات مختلف در زمینه‌های مختلف نقش مهم و تأثیر‌گذاری دارد.


بهزاد دهقان، مسئول بازرسی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: موقوفات در اقتصاد کشور و در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد ظرفیت و امکانات مختلف در زمینه‌های آموزشی‌، بهداشت و درمان‌ و فرهنگی در مسیر شکوفایی اقتصادی و تعدیل مشکلات اقتصادی دولت نقش مهم و تأثیر‌گذاری دارد.



وی اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ جاری را، سال حماسه اقتصادی در کشور‌ عنوان کردند باید با بیان تأثیر نقش وقف در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور در این راه، همراه و همگام شویم.



مسئول بازرسی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اگر فرهنگ وقف در کشور ترویج پیدا کند همه زوایا و مشکلات جامعه اسلامی به‌خوبی دنبال می‌شود که در این ارتباط رسانه‌ها باید بیش از گذشته این موضوع را پیگیری کنند زیرا هم‌اندیشی با اصحاب رسانه می‌تواند راهگشای تحقق فرهنگ وقف در جامعه باشد.



دهقان بیان کرد: خداوند در آیه 61 سوره مؤمنون می‌فرماید:« أُوْلَئِکَ یُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ»، «آنانند که در کارهای نیک شتاب می‏‌ورزند و آنانند که در انجام آن‌ها سبقت می‏‌جویند» خیرات یک واژه عام شامل تعاون، انفاق، احسان و هر قدمی که برای رضای خدا برداشته شود که وقف را نیز در‌بر‌می‌گیرد.



وی عنوان کرد: تأکید بر اثار وقف در مطرح شدن، پذیرش و ترویج وقف اثرات فراوانی دارد باید مردم را آگاه کرد که وقف سنت حسنه‌ای است که فقرزدایی کرده و فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد.



مسئول بازرسی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وقف یکی از مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری است که موجب ارتقای حفظ سلامت جامعه می‌شود.



دهقان تصریح کرد: احیای موقوفات وظیفه‌ای دینی و وقف یکی از واژه‌های کلیدی و برجسته قرآنی است که این سنت ریشه در سیره و روش پیامبراعظم(ص)، حضرت زهرا(س)، ائمه اطهار(ع) و علمای برجسته دارد و از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.



وی ادامه داد: نقش فرهنگ وقف در شکل‌گیری تمدن اسلامی بی‌بدیل است و این مهم میان اقشار مختلف مردم همبستگی ایجاد می‌کند و زمینه همکاری بیشتر آنان در اداره امور اجتماعی را فراهم می‌کند.



مسئول بازرسی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هفته وقف فرصتی مناسب برای تبیین اهداف سازمان اوقاف است و مردم در زمینه وقف نیازمند راهنمایی و آموزش‏های دینی بیشتری هستند و مردم با وقف در اعمال نیک و پسندیده سهیم شده و نام خود را در تاریخ بالنده و زنده نگه می‌دارند که این موضوع نزد خدا از ثواب بسیار برخوردار است.

captcha