برگزاری نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان نیر
کد خبر: 1345569
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴

برگزاری نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان نیر

گروه اجتماعی: نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان نیر برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی روز گذشته، 30 آذر در شهرستان نیر برگزار شد.



حجت‌الاسلام پاک‌منش، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر‌ ‌در این نشست گفت:عواملی که در ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی مؤثر می‌تواند باشد، تقویت روحِ غیرت در جامعه اسلامی است. چرا‌که غیرت، نیرویی است که هر انسانی را به دفاع از ارزش‌ها و مقدسات وا‌می‎دارد.



وی به فرمایش امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت فرمودند: خداوند غیور و غیرتمند است و انسان غیرتمند را دوست دارد. وقتی‌که تعهد و غیرت از جامعه‎ای رخت بربندد و افراد جامعه نسبت به ارزش‌های فرهنگی، ملی و مذهبی خود بی‎تفاوت شوند، قهراً در مقابل تهاجم دشمن هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند یا اگر هم نشان بدهند، عکس‌العملی ضعیف و حقیرانه است.



حجت‌الاسلام پاک‌منش ادامه داد: اگر روحیه غیرت دینی و احساس مسئولیت و تعهد در جامعه‎ای حکمفرما شد، دیگر هیچ مهاجمی نمی‎تواند به آن جامعه چشم طمع داشته باشد. در این رابطه، اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا(که حاکی از احساس تعهد شدید و غیرت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل بی‎بند و باری حاکمان وقت و اشاعه آن به سایر جامعه اسلامی بود) می‎تواند به‌عنوان بهترین راهکار مورد استفاده قرارگیرد.



وی به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی  در مورد شهادت اشاره کرد و گفت:حضرت امام خمینی(ره) برای شهادت چنان ارزش و اهمیتی قائل بود که در آثار مکتوب و بیانات خویش آن را به فوز عظیم، توفیق عزت،عزت ابدی، سعادت همیشگی، چراغ هدایت ملت‌ها، افتخار جاودانی، اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت، هدیه‌ای برای افراد لایق، آزادی روح، رهایی از زندان، عامل پیروزی، دیدن جمال جمیل او- جَلَّ و عَلا، شیرین‌تر از عسل و.. . یاد می‌کند و ایثارگری و شهادت را میراثی گران‌بها می‌داند که از اولیا و انبیاء به ارث رسیده است. 

captcha