هدف عزاداری برای اهل بیت(ع) آشنایی جهان با فلسفه قیام عاشوراست
کد خبر: 1341289
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

هدف عزاداری برای اهل بیت(ع) آشنایی جهان با فلسفه قیام عاشوراست

گروه اندیشه:هدف عزاداری شیعیان برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) گریه کردن برای آن حضرت نیست، بلکه آشنا شدن جهان اسلام با فلسفه قیام عاشوراست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، همایش فعالان فرهنگی با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، امرالله شیخیانی، دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران و جمعی از تشکل‌های دینی و مردم ولایتمدار بوشهر در مصلای استان بوشهر برگزار شد.



حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی، یکی از سخنرانان مذهبی در این همایش به بیان غرایز و علاقه‌های انسان پرداخت و عنوان کرد: سه غریزه در وجود انسان از لحاظ حدت و شدت فوق‌العاده است یکی غریزه گرسنگی و دیگری تشنگی است. اگر انسان به فعالیت اقدام کند هیچ غریزه دیگری قدرت عرض‌اندام در مقابل او را نخواهد یافت؛ شدت تأثیر تشنگی و گرسنگی را می‌توانید در قضایایی که در تاریخ در مواقع قحطی پدید آمده است، مشاهده کنید.



وی تصریح کرد: غریزه گرسنگی و تشنگی اگر طغیان کند، آغاز سرکشی است و تمام عواطف و عشق‌ها محکوم می‌شود و دیگری غریزه جنسی که برای بقاء نوع انسان است همچنین یکی دیگر از غریزه‌ها صیانت از ذات و علقه به خویش بوده که به حدی این غریزیه پرقدرت است.



حجت‌الاسلام  راشد یزدی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: هدف عزاداری شیعیان، برای امام حسین(ع) گریه کردن برای آن حضرت نیست، بلکه آشنا شدن جهان اسلام با فلسفه قیام عاشوراست. مهمترین فلسفه قیام امام حسین(ع) و یکی از مهمترین شرایط ایمان، امر به معروف و نهی از منکر است که سایر احکام الهی در سایه آن اجرا می‌شود.



وی شناساندن مقام پیشوایان، افزایش عشق و محبت به اهل بیت(ع)، اثبات حقانیت نهضت حسینی، یاد مصائب اهل بیت(ع) را از دیگر اهداف عزاداری در مناسبت‌ها دینی عنوان کرد.



راشد یزدی گفت: گروهی معتقدند حجاب موجب می‌شود فرد نتواند در جامعه خود را مطرح کند با وجودی که اگر حجاب رعایت شود نه تنها محدودیتی نیست بلکه بسیاری از افکار منحرف و موانعی که فرد را از انجام فعالیت‌ها باز می‌دارد را از بین می‌برد.



وی درخصوص برخی از افراد که زن با حجاب را بدون اعتماد به نفس می‌شمارند، یادآور شد: این دیدگاه افرادیست که به امور سطحی می‌نگرند. افرادی که رعایت حدود و موازین شرعی اسلامی توسط بانوان محجبه را خجالتی بودن و عدم اعتماد به نفس آنان بیان می‌کنند صاحب چنین دیدگاهی خواهند بود. در حالی که این یک تقید است که فرد به خاطر رعایت حدود الهی از ارتباط با نامحرم خودداری می‌کند.



راشد یزدی در پایان با بیان اینکه معرفی الگوهای حجاب برتر می‌تواند در فراگیر کردن حجاب در تمام جوامع اسلامی مفید واقع شود، یادآور شد: مسئولان در این رابطه باید به معرفی صحیح حجاب پرداخته و جوانان حقیقت حجاب را بشناسند همچنین از دیگر اقدامات نشان دادن حجاب صحیح و زیبا و برگزاری همایش‌های حجاب‌شناسی است که می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

captcha