بسیج متناسب با نیاز جامعه تحول‌آفرین است
کد خبر: 1324040
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
محمدسلیمانی:

بسیج متناسب با نیاز جامعه تحول‌آفرین است

گروه سیاسی: فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری بسیج را مرز و میزان انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه پاسخوگویی به نیازهای روز جامعه به‌واسطه انعطاف‌پذیری از وظایف بسیج است، بر بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم در تمام عرصه‌های جامعه تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری امروز، 5 آذر در همایش «حماسه حضور و اجتماع بزرگ بسیجیان» به بیان ویژگی‌های بارز بسیج و بسیجیان پرداخت و بسیجیان را مدرسان مدرسه ایستادگی و دلدادگی و شجره طیبه عشق دانست.



وی با اشاره به حضور چشمگیر بسیج در تمام عرصه‌های نظام، تصریح کرد: حضور با انگیزه بسیج و بسیجیان در تمام صحنه‌های دفاع از انقلاب در دو بعد کمی و کیفی بسیار چشمگیر و همیشه منشأ خیر و برکت برای نظام بوده است.



محمدسلیمانی بسیج را عصاره تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های عالم دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیج به‌عنوان پرچم‌دار فرهنگ ایثار، گذشت، مقاومت، از خودگذشتگی، فتوت، حماسه‌سازی و ایستادگی در برابر دشمنان در جهان شناخته می‌شود و مایه افتخار انقلاب است.



وی با تأکید بر اینکه بسیج مرز و میزان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بسیج بازوی قدرتمند و تنومند نظام و مایه عزت و افتخار اسلام و انقلاب در جامعه جهانی است و طبق فرموده رهبر انقلاب بسیج موجب امید دوستان و بیم دشمنان خواهد بود.



محمدسلیمانی با بیان اینکه الگوی بسیجی حضرت علی(ع) و فاطمه(س) است، پایداری در پای اسلام و قرآن، عاشقی در راه دین، دلدادگی، عظمت، اقتدار و جان‌فشانی در راه ارزش‌ها را از دیگر الگوهای بارز بسیج و بسیجی برشمرد.



وی کارآمدی در همه دوران و حاکمیت تفکر اسلامی را از دیگر ویژگی‌های بارز بسیج عنوان کرد و گفت: کارآمدی در تمام لحظه‌ها بر اساس نیاز و ظرفیت جامعه، تفکر، خلاقیت و اندیشه ناب بر گرفته از اسلام ناب محمدی همیشه دوران در نیروی بسیج جلوه‌گر و روشن بوده است.



فرمانده سپاه استان به اخلاص و ایمان بسیجیان در تمام لحظه‌های انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج نه تنها وابسته به یک قشر خاص نیست بلکه متشکل از همه ملت ایران و شمع فروزان تمام بشیرت بوده که با اخلاص و ایمان خود در همه دوران افتخار آفرین و شگفتی‌ساز شده است.



وی با تأکید بر لزوم بررسی و تبیین ابعاد تشکیل بسیج در طول انقلاب اسلامی، سرگذشت و سرنوشت بسیج را چراغ راهی برای آیندگان عنوان کرد.



محمدسلیمانی افزود: سرگذشت پر افتخار بسج و درس‌ها و اتفاقات رقم خورده در این نهاد انقلابی یک گنجیه ارزشمند و چراغ راهی برای آیندگان و نسل بعد از ما خواهد بود.



وی بسیج را یک ظرفیت عظیم و توان بالقوه در نظام دانست و اظهار کرد: پاسداری و صیانت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی و پاسخگویی به نیازهای جامعه در هر زمان و مکان از وظایف مهم بسیج و بسیجیان محسوب می‌شود.



محمدسلیمانی با اشاره به روحیه تحول‌گرایی و انعطاف‌پذیری بسیج در تمام عرصه‌ها، بر بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم در تمام عرصه‌های جامعه تأکید کرد و گفت: بسیج می‌تواند مطابق با نیاز جامعه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در تمام عرصه‌های مختلف جامعه وارد شود و تحول‌آفرینی به معنای واقعی کلمه داشته باشد.



فرمانده سپاه استان حضور در عرصه‌های مختلف جامعه از جمله تلاش برای محرومیت‌زدایی، جهادگری در مناطق محروم، اشتغال‌آفرینی، دفاع از کوی و برزن و حضور در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی را از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج در جامعه برشمرد.



وی به اقتدار و صلابت بسیج در عرصه جنگ نرم نیز اشاره و تصریح کرد: دشمن پس از شکست در جنگ‌های سخت و نیمه سخت به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ملت ایران روی آورد که ایستادگی بسیجیان به‌عنوان نوک پیکان مقابله با دشمن نقش شوم آن‌ها را نقش بر آب کرد.



محمدسلیمانی تکلیف‌مداری و ولایت‌مداری را شعار اصلی بسیج دانست و بر ایستادگی و مقاوت نیروهای بسیج در تمام عرصه‌های دفاع از نظام و ولایت تأکید کرد.

captcha